Vanaf 10-02-2025 stappen we over op het gebruik van e-mailadressen voor het inloggen bij CB Online. Dit wordt verplicht voor alle gebruikers. In onderstaand artikel leest u de meestgestelde vragen rondom deze omzetting.
Hoe voeg ik mijn e-mailadres toe aan de inlog op CB Online?
Ik maak gebruik van een hoofdgebruiker en persoonlijk account, hoe zet ik dit goed over?
Kan ik mijn werk uitvoeren voor meerdere organisaties?
Ik kan CB Vervoer of Analytics niet meer openen.
Hoe voeg ik mijn e-mailadres toe aan de inlog op CB Online?
De instructie om de e-mail te koppelen aan de inlog van CB Online (en andere applicaties) vind je terug in dit artikel: Hoe stel ik mijn e-mail in als inlog voor CB Online?
Ik maak gebruik van een hoofdgebruiker en persoonlijk gebruikersaccount, hoe zet ik dit goed over?
Heb je een hoofdgebruiker-account en een persoonlijk gebruiker-account dan moet je deze accounts samenvoegen. Je logt dan voortaan altijd in met hetzelfde e-mailadres (plus wachtwoord).
- Volg voor beide accounts (hoofdgebruiker en eigen gebruiker) de stappen uit onderstaande instructie. Geef voor beide hetzelfde e-mail adres op:
Hoe stel ik mijn e-mail in als inlog voor CB Online?
- Na het uitvoeren van de instructie voor beide accounts is er één nieuwe gebruiker aangemaakt, die ook de rechten van de hoofdgebruiker heeft.
Kan ik mijn werk uitvoeren voor meerdere organisaties?
Als je voor meerdere organisaties/relaties toegang hebt tot CB Online, heb je meerdere gebruikersnamen/wachtwoorden. Deze accounts kan je vanaf nu aan elkaar koppelen door gebruik te maken van een persoonlijk e-mailadres.
- Volg voor elke relatie/organisatie waarvoor je werkzaam bent, de stappen uit onderstaande instructie:
Hoe stel ik mijn e-mail in als inlog voor CB Online?
- Na het doorlopen van de instructie voor beide relaties, krijg je, na het inloggen met e-mail en wachtwoord, de keuze voor welke relatie je aan de slag wil in CB Online (of andere applicaties):
- Links bovenin CB Online (of andere applicaties) is zichtbaar voor welke relatie je ingelogd bent
- Rechts bovenin kan je deze eenvoudig wijzigen door op relatie wisselen te klikken. Je komt dan weer uit bij het menu onder stap 2
Ik kan CB Vervoer of Analytics niet meer openen
Alleen als de accounts van CB Vervoer, CB Analytics en CB Online onder hetzelfde e-mailadres geregistreerd staan, kan je vanaf één plek alle applicaties openen. Mocht je CB Online onder een ander e-mailadres hebben geregistreerd dan één van de andere applicaties, dan is het raadzaam om dit andere mailadres ook aan te maken als gebruikersaccount in CB Online, zie hiervoor:
Gebruikers toevoegen, wijzigen of verwijderen in CB Online