Je kan een bestelling annuleren in CB Online als deze in nota staat en als je de indiener bent van de opdracht.
Let op: het kan tot een half uur duren voordat je bestelling zichtbaar is in CB Online en je deze kan annuleren. Heb je een 24-uurs bestelling gedaan, dan wordt deze snel in productie genomen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.
Zo werkt het:
- Klik op Orderstatus of In nota overzicht in het linkermenu
- Klik op Selectie aanpassen
- Vul daar het ISBN in en klik op Zoeken
- Indien het vakje onder het prullenbakje wit kleurt wanneer je er op klikt, is de order te annuleren
Is dit het geval? Vul onder het prullenbakje het aantal te annuleren exemplaren in en klik op Verzend annulering naar CB
Annuleren lukt niet?
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je een order niet kunt annuleren:
- De order is geplaatst door de uitgever of een andere partij (zoals een franchiseorganisatie)
- Het gaat om een buitenlands boek. Deze wordt speciaal voor je besteld door de uitgever bij een groothandel en is nog onderweg naar CB. De uitgever moet in dit geval bepalen of het boek retour mag. Als je het boek wilt retourneren, moet je hiervoor contact opnemen met Van Ditmar, sales@vanditmar.nl of 088-1338650
- Het is een boek besteld bij een externe printpartner. Een zogeheten Boek op Verzoek (BOV) wordt speciaal vervaardigd. Neem voor retouraanvragen contact op met de uitgever.
- Het is een Print on demand (POD) titel. Het boek wordt speciaal voor je geproduceerd en kan daarom niet geannuleerd worden
- Het is een e-book of audioboek. Deze wordt na bestelling direct geleverd
In deze gevallen dien je contact op te nemen met de betreffende uitgever of indiener van de opdracht. Zij zijn op de hoogte van de status van je bestelling en kunnen indien mogelijk de order voor je annuleren.