U kunt een bestelling annuleren in CB Online als deze in nota staat en als u de indiener bent van de opdracht. Zo werkt het:
- Klik op Orderstatus of In nota overzicht in het linkermenu
- Klik op Selectie aanpassen
- Vul daar het ISBN in en klik op Zoeken
- Indien het vakje onder het prullenbakje wit kleurt wanneer u erop klikt, is de order te annuleren
Is dit het geval? Vul onder het prullenbakje het aantal te annuleren exemplaren in en klik op Verzend annulering naar CB
Annuleren lukt niet?
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom u een order niet kunt annuleren:
- De order is geplaatst door de uitgever of een andere partij (zoals een franchiseorganisatie)
- Het gaat om een buitenlands boek. Deze wordt speciaal voor u besteld door de uitgever bij een groothandel en is nog onderweg naar CB. De uitgever moet in dit geval bepalen of het boek retour mag. DIt geldt ook voor boeken die bij bestelling door een externe printpartner speciaal voor u vervaardigd worden, het zogenaamde boek-op-verzoek (BOV). U herkent deze boeken doorgaans aan de langere levertijd
- Het is een Print on demand (POD) of Boek op Verzoek (BOV) uitgave. Het boek wordt speciaal voor u geproduceerd en kan daarom niet geannuleerd worden.
In deze gevallen dient u contact op te nemen met de betreffende uitgever of indiener van de opdracht. Zij zijn op de hoogte van de status van uw bestelling en kunnen indien mogelijk voor u de order annuleren.