Bij het aanmaken van uw gebruikersprofiel krijgt u de vraag om uw e-mailadres in te vullen. Voor februari 2022 was het invoeren van een e-mailadres al mogelijk, maar niet verplicht.
Herstel wachtwoord
We vragen om uw e-mailadres, omdat u dan zelf uw wachtwoord kunt herstellen als u het mocht vergeten. Gebruikersaccounts die gekoppeld zijn aan een e-mailadres kunnen bij het inloggen een nieuw wachtwoord aanvragen. Heeft u geen e-mailadres vastgelegd bij uw account, dan werkt deze functie niet en moet u alsnog contact opnemen met onze klantenservice.
Een strenger wachtwoordbeleid
Om te voldoen aan de meest recente beveiligingsrichtlijnen heeft CB in de loop van 2022 een strenger wachtwoordbeleid ingevoerd. Voor nieuwe gebruikers stappen we over naar een tijdelijk wachtwoord, wat direct bij de eerste inlog gewijzigd moet worden. Daarnaast zullen we alle gebruikers periodiek gaan vragen het wachtwoord te wijzigen. Door een e-mailadres vast te leggen bij uw account, kunt u zelf uw wachtwoord herstellen en komt u nooit in de situatie dat u voor langere tijd uitgesloten bent van CB Online.