Het is mogelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen, te wijzigen (in rechten) en te verwijderen. Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat als je bent ingelogd in CB Online.
Toevoegen van een nieuwe gebruiker
Volg onderstaande stappen om een nieuwe gebruiker aan te maken:
- Klik op het tandwieltje rechts bovenaan in uw scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Klik rechts bovenaan op de knop Aanmaken
- Hier kan je een naam en e-mailadres aanmaken. Let op dat je hier een werkend e-mailadres van de gebruiker invult. De opgegeven aam zal op dit moment verder niet zichtbaar zijn in CB Online.
- Klik vervolgens op het icoontje voor Rechten om de gewenste rechten toe te kennen.
- Klik op Opslaan
Gebruikers aanpassen of verwijderen
Via de gebruiker met gebruikersbeheer rechten binnen de organisatie kan je de rechten van de (overige) gebruikers aanpassen of deze gebruikers volledig verwijderen.
- Klik op het tandwieltje rechts bovenaan in uw scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Zoek in de lijst de gebruiker die je wil wijzigen en klik op het icoontje van een persoon met een sleutel om de rechten voor deze gebruiker te openen
- Pas vervolgens de rechten aan en klik onderaan op de blauwe knop Opslaan om de wijzigingen te bewaren
- Klik op het prullenbak-icoon achter de gebruikersnaam om deze te verwijderen.
Let op: als er geen prullenbakje achter de gebruiker staat is dat de laatste gebruiker met gebruikersbeheer rechten. Deze kan niet verwijderd worden voordat een ander gebruiker ook gebruikersbeheer rechten heeft gekregen.