Het is mogelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen, te wijzigen (in rechten) en te verwijderen. Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat als je bent ingelogd in CB Online.
Toevoegen van een nieuwe gebruiker
Volg onderstaande stappen om een nieuwe gebruiker aan te maken:
- Klik op het tandwieltje rechtsboven in je scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Klik rechtsboven op de knop Aanmaken
- Hier kun je een naam en e-mailadres aanmaken. Let op dat je hier een werkend e-mailadres van de gebruiker invult. De opgegeven naam zal op dit moment verder niet zichtbaar zijn in CB Online.
- Klik vervolgens op het icoontje voor Rechten om de gewenste rechten toe te kennen.
- Klik op Opslaan
Gebruikers aanpassen of verwijderen
Via de gebruiker met gebruikersbeheer rechten binnen de organisatie kun je de rechten van de (overige) gebruikers aanpassen of deze gebruikers volledig verwijderen.
- Klik op het tandwieltje rechtsboven in je scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Zoek in de lijst de gebruiker die je wilt wijzigen en klik op het icoontje van een persoon met een sleutel om de rechten voor deze gebruiker te openen.
Gebruikersrechten voor uitgevers:
Gebruikersrechten voor boekhandels:
4. Pas vervolgens de rechten aan en klik onderaan op de blauwe knop Opslaan om de wijzigingen te bewaren.
5. Klik op het prullenbak-icoon achter de gebruikersnaam om deze te verwijderen.
Let op: als er geen prullenbakje achter de gebruiker staat is dat de laatste gebruiker met gebruikersbeheer rechten. Deze kan niet verwijderd worden voordat een andere gebruiker ook gebruikersbeheer rechten heeft gekregen.