Bij CB staat de veiligheid van jouw gegevens altijd voorop. Daarom voeren we 28 juli 2025 een belangrijke update door om jouw gegevens bij CB beter te beschermen: Multi-Factor Authenticatie (MFA).
1. Multi-factor authenticatie per telefoon registreren
- Log in zoals je altijd doet via onderstaand inlogscherm
- Kies voor authenticatie via je telefoonnummer
- Kies de juiste landcode en vul een telefoonnummer* in.
*het telefoonnummer mag zonder landcode en extra nul worden ingevoerd. - De code om in te loggen, kan per sms of per spraakbericht (je wordt dan gebeld op een vast of mobiel nummer) verstuurd worden.
Maak een keuze tussen SMS of Bellen en klik op Doorgaan.
- Je krijgt via het gekozen kanaal de code door. Vul deze in en kies op Doorgaan.
Niet ontvangen? Klik op Opnieuw verzenden. Of kies voor Probeer een andere methode. - Klik op Doorgaan en jouw MFA is ingesteld. Je kan vanaf nu inloggen met MFA.
2. Inloggen met MFA
Nadat MFA is ingesteld, kan je als volgt inloggen:
- Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
- Kies voor SMS of bellen, het nummer is al ingesteld en klik op Doorgaan
-
Je krijgt nu een code door, via de opgegeven voorkeur (spraak/sms). Vul deze in.
Mocht je willen wisselen tussen spraak en sms of een code per e-mail willen ontvangen, kies dan voor Probeer andere methode. Bij e-mail wordt de code verzonden naar het e-mailadres dat gelijk is aan de gebruikersnaam.
- Kies voor Dit apparaat 30 dagen onthouden om na 30 dagen pas weer met een extra code in te loggen. Kies je hier niet voor, dan wordt de extra code bij elke inlog gevraagd.
Deze instelling wordt per browser/gebruiker opgeslagen.
Heb je vragen?
Voor vragen wijzen wij je door naar de FAQ: Inloggen met MFA.
Staat het antwoord hier niet tussen, neem dan contact op met onze Customer Service.