Het is mogelijk om nieuwe gebruikers toe te voegen, te wijzigen (in rechten) en te verwijderen. Hieronder lees je hoe dit in zijn werk gaat als je bent ingelogd in CB Online.
Toevoegen van een nieuwe gebruiker
Volg onderstaande stappen om een nieuwe gebruiker aan te maken:
- Klik op het tandwieltje rechts bovenaan in uw scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Klik rechts bovenaan op de knop Aanmaken
- Hier kan je een naam en e-mailadres aanmaken. Let op dat je hier een werkend e-mailadres van de gebruiker invult.
Het gebruikersaccount is aangemaakt. Wil je specifieke rechten toekennen of blokkeren voor de gebruiker, ga dan hieronder verder met het wijzigen van de gebruiker.
Gebruikers aanpassen of verwijderen
Via de gebruiker met gebruikersbeheer rechten binnen de organisatie kan je de rechten van de (overige) gebruikers aanpassen of deze gebruikers volledig verwijderen.
- Klik op het tandwieltje rechts bovenaan in uw scherm
- Klik vervolgens op het tabblad Gebruikers
- Zoek in de lijst de gebruiker die je wil wijzigen en klik op het icoontje van een persoon met een sleutel om de rechten voor deze gebruiker te openen
- Pas vervolgens de rechten aan en klik onderaan op de blauwe knop Opslaan om de wijzigingen te bewaren
- Klik op het prullenbak-icoon achter de gebruikersnaam om deze te verwijderen.
Let op: als er geen prullenbakje achter de gebruiker staat is dat de laatste gebruiker met gebruikersbeheer rechten. Om deze te verwijderen, dien je eerst een andere gebruiker deze rechten te geven.