Op deze pagina leest u wat u moet doen om uw retouren gereed te maken voor verzending naar CB.
U kunt uw retourzendingen aanmelden via CB Vervoer. Wij halen op de eerstvolgende bezorgdag uw boeken op, ongeacht of er een levering plaatsvindt of niet. De uitvoering kan soms door een van onze andere vervoerspartners worden gedaan.
Heeft u nog geen inloggegevens voor CB Vervoer of problemen met uw inlog, neem dan contact op met Customer Service.
Uw retouren verzendklaar maken in 6 stappen
- Pak de retourzending in een doos.
Verwijder hierbij per artikel (indien aanwezig) de klantspecifieke BIS-sticker - Registreer uw afhaalopdracht in CB Vervoer voor 16:30 uur
- Noteer bij deze aanmelding het retournummer in de referentie
- Voeg het retourdocument toe
- Plak het ontvangen retourlabel op de doos (bekijk voorbeeld)
- Controleer op de dag van afhalen welke vervoerder bij u komt
Let op dat u de zending altijd voorziet van een retourlabel. Als deze ontbreekt worden de goederen niet mee teruggenomen!
Afwijkende stappen per vervoerder
Vervoerder CB (Groene Rijders, Foox, City Hub, Parcls, Addink Stadsdistributie)
- Plak uw ontvangen retourlabel op het pakket (het vervoerlabel uit CB Vervoer mag u weggooien)
- Geef uw pakket op het eerstvolgende moment aan een CB chauffeur mee
Vervoerder PostNL
- CB verzorgt uw afhaal op uw eerst volgende bezorgdag.
- Uw pakket wordt opgehaald door PostNL. De chauffeur heeft een PostNL label bij zich.
De CB-vervoerslabels zijn niet te scannen door PostNL
Heeft u nog vragen? U kunt onze Customer Service.
Heeft u een grote retourzending? Lees dan eerst nog de Aanleverinstructie retouren voor grote afnemers