Wanneer je een boek hebt ontvangen dat niet voor jou bestemd is of welke je niet had willen bestellen, kun je ons dit artikel retour sturen door deze als retour aan te melden in CB Online. Het is voor de keuze van het retourtype van belang of deze wel/niet op de pakbon/order staat.
Retour aanmelden
- Ga naar het onderdeel Retouren in het linkermenu
- Klik op de blauwe button Bewerken
- Klik op de button + Regel om een nieuwe regel toe te voegen
- Scan of voer het ISBN in het venster onder EAN, de titel en de auteur worden hierna automatisch aangevuld
- Vul bij het retourtype een van de volgende keuzes in:
Situatie: Menukeuze: Onbesteld boek ontvangen
Niet op de pakbon vermeld
Je wil het boek wel houdenNabelasten
CB zorgt ervoor dat dit boek alsnog aan je gefactureerd wordtBoek is niet hetgeen je had willen bestellen
Boek is wel door jou besteld
Je wil het boek retour sturenNiet besteld
CB neemt het boek retour en brengt de retourkosten in rekening. Zie hiervoor de tarieflijsten. Er volgt een creditfactuur voor het bestelde artikel.
Boek is niet door jou besteld
Boek is niet terug te vinden op de pakbon
Je wil het boek niet houdenOnberekend ontvangen
CB neemt het boek retour en brengt hiervoor geen extra kosten in rekening.
Er volgt GEEN creditfactuur voor het ontvangen en retour gestuurde artikel. - Kies de factuur/levereenheid combinatie waarbij deze titel geleverd is.
- Klik op de blauwe button Opslaan
- Vink de regel aan en klik op de roze knop Verstuur alles naar CB
- Vul bij de toelichting de situatie zo kort en bondig in. Bijvoorbeeld: "Verkeerd boek besteld" of "Boek van een ander ontvangen".