Je hebt een boek besteld, maar het boek is niet wat je had willen bestellen en je wil het graag terugsturen. Wat kun je doen? Wanneer je een verkeerd boek hebt besteld en annuleren niet meer lukt, dan kun je, wanneer je het boek hebt ontvangen dit retour sturen door het als retour aan te melden in CB Online.
Retour aanmelden
- Ga naar het onderdeel Retouren in het linkermenu.
- Klik op de blauwe button Bewerken.
- Klik op de button + Regel om een nieuwe regel toe te voegen.
- Scan of voer het ISBN in het venster onder EAN in, de titel en de auteur worden hierna automatisch aangevuld.
-
Vul bij het retourtype 'niet besteld' in. CB neemt het boek retour en brengt de retourkosten in rekening. Zie hiervoor de tarieflijsten. Er volgt een creditfactuur voor het bestelde artikel.
- Kies de factuur/levereenheid combinatie waarbij deze titel geleverd is.
- Vul bij de toelichting de situatie zo kort en bondig in. Bijvoorbeeld: 'Verkeerd boek besteld'.
- Klik op de blauwe button Opslaan.
- Vink de regel aan en klik op de roze knop Verstuur alles naar CB.