Je leest in dit artikel meer informatie over onze Brede Beschikbaarheid. Een dienst die voordelen biedt voor titels met een lage omloopsnelheid.
Brede Beschikbaarheid
Als je jouw voorraad gedeeltelijk via CB laat verlopen en gedeeltelijk via een eigen depot beheert, heb je bij ons een depotaansluiting. Als depotuitgever kan je gebruikmaken van de dienst Brede Beschikbaarheid voor titels met een lage omloopsnelheid. CB zorgt er dan voor dat er altijd één exemplaar op voorraad is, zodat het boek in kwestie bestelbaar blijft. Zodra een BB-exemplaar wordt verkocht, bestellen wij bij jou een nieuw exemplaar.
De kosten voor deze titels zijn lager dan een reguliere titel. Je kan hiervoor onze tarieflijst raadplegen. Je betaalt voor een titel in de brede beschikbaarheid één vast tarief voor inslag, opslag en uitslag per exemplaar en rekent deze pas af bij de verkoop.
Voorwaarden Brede Beschikbaarheid
- Je dient een deel van jouw voorraad bij CB te hebben (depot-aansluiting)
- De titel mag geen secundaire eigenaar hebben
- De titel mag geen Printing on Demand-titel zijn
- De titel mag geen afwijkende formaten hebben
- De afgelopen twaalf maanden heb je niet meer dan vijftien exemplaren verkocht
- Wij nemen één exemplaar op voorraad. Na elke uitlevering wordt automatisch een nieuw exemplaar besteld. plus de eventuele in nota-aantallen
- Als wij een jaar lang geen verkoop meer hebben in de brede beschikbaarheid, zullen wij de titel niet langer in de brede beschikbaarheid voeren
- Na twaalf maanden geen verkoop zullen wij het Stadium Levenscyclus op ‘teruggetrokken’ zetten
- Bij een bestelling dienen de titels voor brede beschikbaarheid los van de reguliere verzending te worden toegestuurd. Ter attentie van: 'Afdeling Brede Beschikbaarheid'
Titel aanmelden voor de brede beschikbaarheid
Om een titel actief aan te melden voor de brede beschikbaarheid, kan je contact opnemen met jouw accountgroep. Het kan ook zijn dat wij je hebben benaderd met het voornemen een titel op te nemen in de brede beschikbaarheid omdat dit voor ons efficiënter en voor je kosten bespaart. Mocht je het hier niet mee eens zijn, kan je dit in de week aansluitend op het bericht aan ons kenbaar maken.
Wil je van deze dienst gebruik maken, neem dan contact op met de Customer Service.