Retourdocumenten zijn niet altijd vindbaar in CB Online. Of deze vindbaar zijn, is afhankelijk van de wijze van verzenden.
Mailen of printen
Retourdocumenten worden bij voorkeur gemaild. Hiervoor dient een e-mailadres ten behoeve van retourdocumenten gevuld te zijn in DBS. Indien dit mailadres niet bekend is, worden de documenten fysiek geprint en zijn deze niet beschikbaar in CBS en CB Online.
Ter controle kan je dit nagaan in DBS:
- Open DBS via Webstart
- Onder het tabblad Relatiegevevens is de sectie Standaard elektronische adressen
terug te vinden. - Indien hier geen Retouren Nederland staat aangemeld met een mailadres, is deze niet bij ons bekend.
Mailadres toevoegen ten behoeve van retourdocumenten in DBS
Let op. Voor onderstaande dient een ticket verzonden te worden aan Account Support. Zij voeren doorgaans deze procedure uit.
- Open DBS via Webstart
- Klik op Wijzigen en kies het tabblad Relatiegegevens.
- Ga naar de sectie Standaard elektronische adressen en kies voor toevoegen.