Sinds 26 september zijn we gestopt met het 'tweede netwerk' dat we in samenwerking met Tielbeke hadden opgezet. Dit netwerk was bedoeld om dozen die 's nachts niet op tijd konden worden meegegeven, alsnog diezelfde dag bij je af te leveren. Door verbeteringen in onze processen komt het nu minder vaak voor dat twee leveringen op een dag nodig zijn, waardoor het tweede netwerk niet langer noodzakelijk is.
Daarnaast was het tweede netwerk geen optimale oplossing voor klanten die hun eerste levering via ID Logistics ontvangen. Daarom hebben we besloten om deze werkwijze te veranderen.
In sommige gevallen kan het nog steeds voorkomen dat je een tweede levering ontvangt:
-
Nalevering door een koerier: Als pakketten bij CB zijn blijven staan, regelen we een nalevering via een koerier. Je ontvangt hierover informatie van onze Customer Service, maar er is geen track & trace beschikbaar.
-
Nalevering door Tielbeke: Wanneer pakketten op een depot van Tielbeke blijven staan, zorgt Tielbeke voor de nalevering. Deze informatie is niet zichtbaar in de track & trace.
-
Late avondbestellingen: Kleine bestellingen die laat op de avond worden ingepakt voor een boekverkoper, worden meegegeven met PostNL. Deze levering is wel terug te vinden in de track & trace