Je hebt een ander boek ontvangen dan wat je hebt besteld. In de meeste gevallen gaat het om een verwisseling met een gefactureerd boek. Het boek dat gefactureerd is, maar dat je niet hebt ontvangen, is manco en wordt na je melding in CB Online gecrediteerd. Het verkeerd geleverde boek, dat onberekend ontvangen is, kun je behouden of retour sturen.
In beide gevallen vragen wij je dit te melden in CB Online. De melding van het onberekend ontvangen boek kun je tegelijkertijd opvoeren met je mancoregistratie van het niet ontvangen boek in het tabblad 'Retouren' door een specifiek retourtype aan te geven.
Retour aanmelden
-
Ga naar het onderdeel Retouren in het linkermenu.
-
Klik op de blauwe button Bewerken.
-
Klik op de button + Regel om een nieuwe regel toe te voegen.
- Scan of voer het ISBN in het venster onder EAN in. De titel en de auteur worden hierna automatisch aangevuld.
-
Bij het boek dat je manco meldt geef je bij bij retourtype manco aan of manco met nalevering.
- Vul de levereenheid en een eventuele toelichting in.
- Om het verkeerd ontvangen boek retour te melden, klik je weer op de button +Regel om een nieuwe regel toe te voegen.
- Voer vervolgens het isbn in onder EAN.
- Vul bij het retourtype een van de volgende keuzes in:
- Nabelasten (je wil het boek behouden): Kies voor retourtype ‘Nabelasten’. CB zorgt ervoor dat het boek alsnog aan je gefactureerd wordt.
-
Onbelast retourneren (je wil het boek retour sturen): Kies voor retourtype ‘Onbelast ret’. CB neemt het boek retour en brengt hiervoor geen extra kosten in rekening. Er volgt GEEN creditfactuur voor het ontvangen en retour gestuurde artikel.
9. Vink de regels aan en klik op de roze knop Verstuur alles naar CB.