In CB Online Uitgever kunt u retouren opvoeren voor uw afnemer. U kunt hier de afspraken die u maakt met uw afnemers ten behoeve van een commerciële retour zelf ten uitvoer brengen.
Retour opvoeren
In CB Online kan de hoofdgebruiker (of subgebruiker indien deze de rechten heeft gekregen) retouren opvoeren voor een klant/afnemer. U gaat als volgt te werk:
- Ga in CB Online Uitgever naar Retouren en kies vervolgens voor Opvoeren.
- Vul het relatie-id van de afnemer in, kies desgewenst een stroomnummer en een aangepast 'ter attentie van' indien gewenst. Hierdoor kan de aanvraag nauwkeuriger gekoppeld worden aan de juiste persoon/afdeling bij de afnemer. Klik vervolgens op Verder.
- Klik op Rij toevoegen en vul daar het ISBN, type retour, aantal en een netto prijs of korting in.
Ook kunt u de gewenste verwerkingswijze aangeven en een referentie meegeven als toelichting. Klik vervolgens op Verder of herhaal deze stap als u nog een rij wilt toevoegen. - In het controle-scherm neemt u de gegevens nog eenmaal door. Zijn deze correct, dan kunt u de aanvraag versturen. CB neemt deze in behandeling en zal de afnemer voorzien van de documenten om deze gegevens retour te sturen.