In CB Online Uitgever kunt u retouraanvragen accorderen of afwijzen. In dit artikel leest u hoe dit in zijn werk gaat.
Tip: controleer wekelijks of er retour aanvragen zijn. U heeft 10 werkdagen om de retouren af te wijzen, anders wordt de retouraanvraag automatisch goedgekeurd.
Stap 1: het retouroverzicht
- Klik op het menuonderdeel Retouren en vervolgens op het tabblad Accorderen
- In dit scherm worden alle te accorderen retouraanvragen getoond. De aanvragen zijn gesorteerd op de uiterste accordeerdatum. Gebruik de filters bovenaan het scherm om het overzicht te specificeren o.a. 'Uitgever', 'Afnemer naam' en 'Imprint'
Stap 2: retouraanvraag inzien en verwerken
- Klik op het vergrootglas om de details van een retouraanvraag te bekijken
Hier ziet u per retouraanvraag direct een koppeling met de leverhistorie. Zo weet u precies wanneer de titel voor welke prijs en korting is geleverd - Controleer het aantal bij 'Akkoord', 'Prijs' en 'Korting'
- Geef eventueel toelichting in het vakje 'Toelichting uitgever'
- Klik op Akkoord om te accorderen of op Afwijzen om de volledige aanvraag af te wijzen
Meerdere aanvragen tegelijk accorderen of afwijzen
- Selecteer in het overzicht meerdere regels door ze aan te vinken
- Klik op Retouren accorderen om de geselecteerde aanvragen in één keer te accorderen of klik op de knop Retouren afwijzen om geselecteerde aanvragen allemaal af te wijzen
Bij het accorderen van meerdere retouraanvragen tegelijk krijgt u nog de mogelijkheid om een afwijkende 'Korting', 'Strafkorting', 'Verwerkingswijze' of 'Toelichting' in te voeren